Size me!

Kategori: Allmänt


Efter ett givande samtal med Johanna så beslutade vi oss tillsammans att jag skulle gå ner till Pressbyrån för att köpa snus, blev en tidning och lite godis med! Senaste nummret av Egoboost handlar om att man ska vara stolt över sin kropp, det ska bli mycket intressant att läsa och det kommer säkert att väcka många tankar och har redan gjort. Egentligen, skönhetsideal..Vem/vilka är ett skönhetsideal? De är många som missnöjda med hur man ser ut, man stör sig alltid på något..Jag blir oerhört besviken på mig själv när jag tänker på att jag kanske har "förstora kärlekshantag" eller att min mage är lite fluffig..Vi vet att media påverkar oss tjejer och givetvis killar väldigt mycket. Vi ser överallt "skönhetsideal" som gör att man börjar fundera på hur man bör se ut, på vad som är sexigt osv. Jag känner bara vilken onödig energi! Vi borde vara nöjda med hur vi ser ut, tänk vad mycket tid vi kan lägga på annat. Det viktigaste, enligt mig är att man borde vara glad för att man är frisk. Lev livet och älska dig själv mer!
Slutligen...En attraktiv kvinna enligt mig har kurvor, desto mer att älska, right?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: