Leker med tanken

Kategori: Allmänt

Jag började blogga igen för att jag kände ett behov över att få skriva av mig. Det stod mellan att börja blogga eller att skriva en bok. En bok, jaaaaaaa...Tänk om jag skulle ta ett beslut om att skriva en bok, hitta på en karaktär. Hur skulle den personen vara. Inte ens så långt i tanken har jag kommit. Så ja, bloggen blev en vinnare. 
 
Men om vi leker med tanken. 
 
Namn: Sandie (coolt namn + tuff stavning).
Ålder: 18 år (då händer det mycket i ens liv, framförallt mycket dramatik).
Stad: Någon mindre stad, vad sägs som Uddevalla eller Trollhättan?
Status: Singel men är oerhört kär i en kille...
Intresse: Älskar att fotografera. 
Händelse/problematik: Allt förändrades på en fest, alkohol för första gången. Sandie blev festens mittpunkt från att konstant vara osynlig i skolan. Nu händer det mycket i Sandies liv...Var festen för Sandie det bästa som hänt henne eller var det tvärtom, det värsta som kunde hända?
 
Om vi tar mig som huvudperson.
 
Namn: Caroline men kallas för Carzan.
Ålder: 26 år (då händer det en del också..).
Stad: Karlstad.
Status: Singel.
Intresse: Färglägga...
Händelse/problematik: Jobbar som lärare, kommer hem efter jobbet och är trött. En trötthet som gör henne mestadels trött. MEN på helgerna, då blir den trötte Carzan född på nytt. Man kan säga att Carzan lever i två världar. Men vilken värld gillar hon egentligen bäst? Går det att sammankoppla dessa två världar till en? Det försöker hon att lista ut, det är dock inte enkelt. 
 
Vilken bok vill ni helst läsa, vilken fastnade ni för?
 
Puss
 
Carzanlover
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: