Tankeavtal

Kategori: Allmänt

Varför är jag alltid så trött?
Vad behöver jag göra för att bli mer pigg? Jag vet vad ni tänker...CARRO, kom igång med din träning. Men gissa, förra veckan tränade jag två hela gånger. Mitt mål är att träna två gånger i veckan. MEN någonting hände, jag blev sjuk. Jag jobbar men mår inte helt hundra. Den här veckan får jag vila från all fysisk ansträngnig. Jag gillar egentligen inte idén om att träning är så positivt för hälsan. Jag vet att det är så men tänk om det vore tvärtom, vad livet vore mycket enklare då. Att man får gott samvete bara över att ligga hemma i soffan och titta på en bra serie. Jag undrar om man kan lura hjärnan till det...
 
Annars flyter allt på med jobbet, jag sitter just nu med min alldeles nya jobbdator. Skön känsla att äntligen sitta med min dator och inte med en elevdator som jag gjort för länge nu. Nu känns det som att jag är lärare på riktigt. Vilken känsla liksom. 
 
En annan sak som jag har dåligt samvete för är att jag bestämt för mig själv, alltså inget muntligt avtal utan en tanke som lät bra imorse och mindre bra nu eftersom att min energi är borta. Jag sa till mig själv att jag skulle städa min toalett. En städning som tar cirka 10 minuter att göra men istället ger den mig flera timmars ångest...
 
Jag ska försöka komma igång, kanske med den här låten:
 
Alltså, hur go?!!! Love that song! 
 
Puss och kram
 
Carzan

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Behöver nåt nytt o läsa här snart ;) /AnonymAlex

    2015-03-25 | 23:04:15

Kommentera inlägget här: