Jag är tillbaka...hoppas jag!

Kategori: Allmänt

Hej!!
 
Nu var det ett tag sedan, 2013-05-28 12:01:22 för att vara exakt. Jag har tänkt att ni, mina vänner ska få läsa det jag har att berätta. Vad tusan det nu kan vara...
 
Jag har ingen tanke om vad bloggen kommer att handla om, det beror lite på dag för dag. Hur mitt humör är, ifall jag är trött eller om jag kanske till och med vill dela med mig av något roligt! 
 
Jag jobbar nu som lärare, har en klass 3 tillsammans med Linn. Hon är underbar, rolig och smart! Jag har turen att få jobba tillsammans med henne. Jag lär mig något nytt varje dag. Jag tycker om mina barn, ja jag kallar mina elever för mina barn. Alla har sina goda sidor likaså mindre goda sidor. Ibland är det kämpigt men jag antar att det är så idag. Att vara lärare idag är inte som dans på rosor.
             Jag har sååååååå mycket att lära mig. Jag vill lära mig allt, men det tar tid...Känner inte ni att ni bara vill kunna allt på jobbet? Jag får liksom läsa in mig på exempelvis kräldjur om jag ska kunna lära ut det till mina barn. Alltså, förstår ni? Jag kommer inte ihåg allt från grundskolan. Jag tänker när jag skriver till er att jag vill lära mig så mycket mer, min tanke är inte då att jag vill lägga min extra tid på att lära mig mer om kräldjur som jag sedan ska lära ut till mina barn. Men så är det. Jag lägger tydligen ribban lågt. Men man får se det positivt också, jag lär mig allt från kräldjur till att göra orosanmälan. En slutsats är i vilket fall att jag lär mig en hel del på jobbet varje dag. 
 
Vad annars har hänt sedan 2013 tro. 
 
  • Jag har flyttat ett antal gånger, just nu bor jag i en ganska välfungerade etta på 25 kvm. Har en "stockholmsdusch" så jag duschar helst i källaren. Och ja, jag söker en liten större lägenhet men man får se det positiva. Läget är toppen och hyran är billig. Mitt intresse för shopping har dessvärre inte minskat. OCH jag har just nu en inneboende hos mig, Edith. Hon har äntligen flyttat tillbaka från Göteborg till Karlstad. Hon är lägenhetssökande!! 
  • Jag lever fortfarande som singel, ingenting har hänt på den fronten. Vad ska jag skriva mer här? Såklart ni vill veta hur det ligger till i mitt singelliv, jag vet att du vill det. Mer om det i ett annat inlägg framöver (cliffhanger).
På riktigt? Jag kommer inte på något mer. Mitt liv verkar så tråkigt, eller så har jag inget minne längre. Jag kan inte komma på något mer. Gah* 
 
Jag kan bjuda på en bild.
Rubrik: Såhär ser jag ut idag!
 
Jag uppmanar er, mina få utvalda läsare. Skriv frågor till mig om vad ni vill veta så kommer jag givetvis att svara på dessa frågor i ett annat inlägg!!! 
 
Puss och kram
 
Carzanlover!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: