Mattias - Bregott Havssalt

Kategori: Allmänt

Midsommarhelgen var magisk! Vi åkte på själva midsommarafton, vi handlade mat i Strömstad. Vi köpte mat för 1800 kr (vi var sex personer). Jag fick ett uppdrag, det var att välja ut ett smörpaket. Jag gick fram till smörhyllan där jag såg mitt favoritsmör nämligen det lilla söta mildapaketet (ekologisk), men någonting hände. När vi väl var framme vid kassorna fick peddo-p (Mattias) syn på mitt val av smör. Han börjar genast skaka av ilska, jag såg hans tårar i ögonen. Nu började det nästan bli pinsamt när han plötsligt skrek till oss: vem har valt milda paketet? SHIIIT, det var ju jag..Jag valde att inte säga att det var jag. Nu skrek han ännu högre så att kunderna bredvid tittade på oss: byt smör, jag vill ha bregott havssalt..David kände paniken, han tog med sig mitt smör och sprang för att byta. Peddo-p var nu lugn och dagen fortsatte med en trevlig stämning igen.
VS
Sju-kampen:
Lagnamn: BJ (jag och Björn), The Withe Gloves (Pontus och David), Peddo-P och Älgemma (Mattias och Emma).
Vinnarlag: BJ!
Självklart var Mattias lite känslig efter incidenten som hände tidigare på dagen, det gjorde det inte bättre när han och Emma kom sist i tävlingen. Vid själva middagen serverades bröd men vi hade glömt ställa fram bregott havssalt (opsi), när peddo-p fick syn på detta blev han helt till sig. Han sa något i stil med: jag trodde vi var vänner..Sedan låg han inne på sitt rum hela helgen..

Guuuud, vad jag är uttråkad!! Jag har inget bättre att göra just nu. Jag ska snart sätta på en film. Imorgon ska jag jobba, vilket innebär att jag måste gå upp sjukt tidigt. Det är jag verkligen inte van vid!!
Jag lägger upp bilder så fort Pontus fört över de på datorn. Om ni undrar över Mattias smeknamn så behöver ni inte vara oroliga (internt skämt som skapades på midsommar för två år sedan).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: