Ikea

Kategori: Allmänt

Det blev Ikea en sväng idag tillsammans med Caroline. Varför blir det alltid mer än vad man har tänkt sig?

Mina inköp:

Den underbara glasskålen med ett fint ljus och den gråa kudden i soffan! Nu är jag på jakt efter en rund söt liten kudde!! :)

Här i har jag bland annat lagt mjöl och socker!! :) Köpte "mini" tallrikar i samma serie, så fina :)

50 kronor på barnavdelningen! Tänkte använda henne till lite allt möjligt. Mat och bak, städning, diskning, tvättning och ni vet allt för hemmet så att jag slipper. Så gott så.

En trevlig med lite stressig dag! =)

Nu ska jag smaka på kladdkakemuffins som jag gjort!! Blev bjuden på det idag utav Carro, så duktig är hon!!

Recept, ja varför inte:

Värme på ugnen: 180 grader

125 gram margarin
2 ägg
3 dl socker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vanlijsocker
1 krm bakpulver

Smält margarinet och låt det svalna
Vispa ihop ägg och socker
Blanda ihop vetemjöl, kakao, vanlijsocker och bakpulver

Blanda ned det i smeten med ägg och socker
Tillsätt det svalnade margarinet.

Grädda 12 minuter i ugnen och se om det är för kladdigt (jag hade mina i lite längre för de var väldigt kladdiga efter tolv minuter) =)

Puss och Kram Carzan♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: