10-18

Kategori: Allmänt

Japp, så länge har jag vart i skolan idag. Lektion till tolv och efter det pluggade jag och Caroline tillsammans! Ja, vi fikade lite längre än vad man borde. Men det var väldigt trevligt! :) I morgon ses vi i skolan igen, klockan åtta har jag bokat ett rum för fyra personer. Två är reserverade, två är lediga. Lottar ut platserna här på bloggen. Ta chansen till att vinna dessa platser nu. Ett minne som ni kommer att få för resten av era liv.

Nu ska jag baka paj, mumsigt gott. 

Tillagning

Smuldeg:
125g margarin
2 dl mjöl
1 dl socker

ca 4-5 äpplen
kanel
socker

Skala o kärna ur äpplena och skär dem i tunna klyftor.
Blanda margarin med mjöl och socker i en bunke.
Smöra ungsformen lägg i äpplena strö över socker och kanel, lägg på smuldegen.
Grädda på 175 gr i ca 30 min.
Serveras med vaniljsås eller glass!!

Puss och Kram Carzan♥

Kommentarer

  • Carro H säger:

    Jag hittade hit!!



    En lång fikapaus får man faktiskt ta när man sitter så länge tycker jag! Det hade vi gjort oss förtjänta av efter intesivt pluggande!



    Ses pigga och glada i morgon!

    2010-10-14 | 19:29:26
  • lindsy säger:

    haha fan va sjuk du är carzan med orkidéerna!!!! hahaha :D love you! hoppas pajen smakar! puss

    2010-10-14 | 20:28:43
    Bloggadress: http://lindsys.blogg.se/

Kommentera inlägget här: