My sisters´s keeper

Kategori: Allmänt

Filmen som jag och M såg på heter My sister´s keeper(Allt för min syster). Jag vill lova att det här är en film som man måste se på. En utav världens bästa filmen. En film som får en att tänka efter, verkligen en film som når en på djupet.
Jag säger bara, se den!

Kort handling från filmtipset:
Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.



Puss och Kram Carzan♥

Kommentarer

  • lina säger:

    åååh den är så himla bra!! de kom nåra omgångar med tårar =)

    2010-03-15 | 22:19:34
    Bloggadress: http://linawestin.blogg.se/
  • SOFIA säger:

    har sett den jag med, trodde aldrig jag skulle sluta lipa..

    2010-03-16 | 09:12:29
    Bloggadress: http://jagskadansaineonblogg.blogg.se/
  • Amanda säger:

    sa ju att den va bra! :) så fin!

    2010-03-16 | 11:06:09

Kommentera inlägget här: