Lärare spelar roll

Kategori: Allmänt

Suttit sen sex för att planera ett studiebesök som jag ska ha på torsdag, lektionen efter är färdigplanerad och även lektionen imorgon är så gott som klar. De är bara en sak jag glömt... MIG! Jag är trött och vill hem till familjen för att mysa. Men icke jag får stanna här och sköta det som borde skötas men ändå har man viktiga saker kvar hela tiden. När tar alla måsten slut egentligen? Hmm ja det kan man fråga sig.
Men nu ser jag möjligheterna, tänka framåt. Jag kommer faktiskt att snart bli lärare om två år. Tiden går väldigt fort och jag hänger inte med.

Hur kommer jag att bli som lärare?

Oj, ja två olika miljöer att stå som lärare i. Lite roliga bilder på två typer av lärare.

Självklart spelar det roll hur man är som lärare. Vi är viktiga för samhället. Jag som ska ha klass 1-5 kan påverka barnen till ett rättvist och demokratiskt samhälle, minska mobbning och skapa en bättre miljö i klassrummet. Jag ska göra allt för att alla mina barn ska må så bra som möjligt.
Tänk på lärare spelar roll..


Puss och kram Carzan♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: